tisdag 14 juni 2011

ständigt dessa flyttlådor..

Kan hända känns bilden inte så somrigt ljus som minnet av sandslottsdagen gör men nu så här i efterhand kan man verkligen se att regnet hänger i luften. Men vilken dag det blev! Fantastiskt! Och ett nytt deltagarrekord, 92 personer kom och byggde sandslott med hjälp av spadar, cementhinkar, avbitartänger, ståltråd för att bara nämna några tips hur man bygger ett sandslott! Jag fick dessutom ett alldeles förträffligt smarrigt fika i trevligt sällskap! Tack så jättemycket!






Nu har jag gått från att vara på språng och ha minst fem tider per dag att passa med olika konstellationer av grupper och människor som väntar på mig, till att bli kontorsråtta 8-17, det känns lite knepigt. Dagen blir så mycket längre, fastän jobbet ligger i högar som efter åtta timmars arbete bara halverats och bildat minst tre nya "underhögar" med nytt jobb som jag inte visste fanns innan jag tittat i högen. Så är det nog för alla i alla yrkeskategorier. Det som jagar mest just nu är ändå en flytt till ett nytt kontor som jag ser fram emot! Det ska bli så kul att få nytt kontor, trots att varken jag eller Erika spenderar så mycket tid där under terminen så kan jag säga att jag räknar ner till 8 augusti då vi börjar jobba igen, jag efter 5 veckor av semester och komp och Erika efter 11 veckor av semester och föräldraledighet.


















Jag tänkte jag skulle delge er några bilder av min arbetsplats och vad som möter mig varje morgon, så här mitt i flytten för att bevara denna känslan och sen göra lite av mitt eget "office make over" och sen visa er bilder på vårt "nya" kontor i prästgården.

Ja, nu ska jag ge mig hän åt flyttkartonger och städning och rensning i olika skrubbar som vi genom åren fyllt så bra!


Ha det gott mina vänner!

Vid tangenterna,

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar