måndag 23 november 2009

det är måndag morgon...

God förmiddag på er alla!
Nu har vi kommit till jobbet och pratat ut om allt som tynger och gläder våra hjärtan. En ny arbetsvecka; många gillar inte måndagar men hit till övre våningen känns det skönt att komma och landa varje morgon!
Det kvittar hur tidigt jag går upp på morgonen så blir det alltid stressigt innan alla barn är uppe, påklädda, väskorna är packade, barna är mätta och glada och på plats i skolan/ hos dagmamman. Allt rullar på och livet som trebarnsförälder känns ibland som att leva i en bubbla. Man tänker: detta stressiga och fullmatade schema är bara tillfälligt, jag kommer snart att få mera tid, det blir snart bättre, snart börjar det verkliga livet, livet som det var meningen att det skulle vara... Men hur länge har jag inte tänkt så?
" alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet".

Nu tar Linda itu med planering för julvandringar och julpysselkvällar (som kommer att bli avslutningar för alla våra skutangrupper )och jag tar itu med körövningen i Gillstad ikväll, en körövning som man alltid åker glad och upprymd ifrån.

vid tangentbordet Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar