tisdag 15 februari 2011

helgens hajk i bilder

Vi började på söndagskvällen med en sportlovsgudstjänst i Karaby, här ser ni mig och Erika leda uppvärmingen iförda sportkläder. Jag kan hälsa att vi kom även med i NLT (Nya lidköpingstidningen) iförda sportkläder, tänka sig! Här nedan följer en svit av deltagarna då de "bygger bo" inför natten.


Efter en lång natt fylld av skönhetssömn!? var allihop ledare och deltagare igång med att göra iordning inför Café Grace. Ungdomarna hjälpte till med kaffeservering och påtårspåfyllning och de fick mycket beröm av cafégästerna. Mest beröm fick de nog för de sånger de sjöng i den andakt vi höll tillsammans. Efter det blev det så dags för Café Grace egen bingo, där de tre priserna var åtråvärda ballerinskexpaket. "Aalex" skötte bingodragningen och utropandet med den äran och stämningen var på topp. När gästerna gått tog vi en långpromenad genom samhället och välbehövlig energipåfyllning i form av korv med bröd.




På kvällen övade församlingens alla vuxenkörer inför den stora dagen, den 27 februari, då vi har mottagning för vår nye kyrkoherde! Jag kan skvallra om att det lät riktigt bra på repet så får alla vara friska tror jag att det kommer att bli en alla tiders körupplevelse!
Nu ska jag vila mig i form inför torsdag kväll då jag och Erika bjuder in Dig och alla Du känner på reflextipspromenad vid Tådene slöjdskola med början 17.45-18.15, ta med en reflex, en ficklampa och en vän att hålla i handen och kom! Varm choklad och kanelbulle väntar vid målet!
Må så gott mina vänner!
Vid tangenterna,
Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar