tisdag 13 april 2010

sandslottsdag!!

Visst är det en underbar bild!
Den ligger som bakgrund på den inbjudan till sandslottsdagen som jag gjort idag! Jag måste bara göra lite reklam för den här på bloggen så alla ni vänner kan anmäla er eller tipsa nära och kära!

Förra året avslutade vi barn och ungdomsgrupperna med en familjedag på Svalnäs, Örslösa församlings egen riviera! (Jag hade dock inte sval blommig sommarklänning, kilklackskor i bast, och stora solglasögon och stråhatt, som jag skulle haft om det varit den franska rivieran, men det funkade att delta klädd på svenskt vis, helt oglamoröst, i jeans och piké!) I år kommer uppföljaren!
Årets sandslottdag är den 23:e maj kl 14!
Men vad händer då?
Jo...
Vi inleder med en kort andakt nere på sandstranden då barn och ungdomar sjunger fint, sen fikar man medhavd fikakorg, och efter det går startskottet och stranden fylls av slottsbyggande familjer! (80 personer indelade i 20 lag var med ifjol, undrar hur många som kommer i år!)
När byggandet pågått en halvtimma börjar utlottningen av alla de riktigt finfina priserna som vi fått av generösa företagare i vår bygd och från stadens djupa gränder! För att ha chansen att vara med i utlottningen behöver du anmäla ditt lag på minst 3 personer, där minst en ska vara under 12 år och minst en ska vara vuxen, via mail till mig(finns på Örslösa församlings hemsida) och komma den 23:e och bygga ett slott!
Imorgon väntar babyrytmik och nya inbjudningslappar på att bli skrivna, bl a lappen om sommarens läger på Flarken på Kållands ö. Spännande...
Men nu ropar min solstol på mig!
Min kropp längtar efter D-vitamin!
På min datorskärm har jag satt upp det rosa bandet sen i höstas, det kommer ni nog ihåg, det med punktskrift på. Det som det står med punkterna är det kloka orden - jag ska bara
Viktiga ord!
Jag ska bara...
logga ut, åka, varva ner och koppla av....
Vid tangenterna,
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar